Alla inlägg under juni 2009

Av Maral - 11 juni 2009 00:07

Många har frågat mig på den senaste tiden vad Ipower är för något
och varför jag är medlem på Ipower. Så för att göra det väldigt
enkelt för mig så citerar jag bara vad som står på första
sidan när man kommer in på Ipower.

"Ipower is an international network of activists.
We change society from the bottom up, starting with the individual.
We improve society by improving ourselves,
we call this approach self-development activism."


"Jaha? Man förbättrar sig själv? Hurdå? Vadå?.. Jag fattar inte!"

Well. Ipower består av tre olika principer.
1. being open-minded
2. active thinking
3. putting your vision into practice



Yup.. that's the hard part. Nummer 3.
Att faktiskt göra någonting istället för att sitta på arslet,
tänka på det och lipa över situationen.

Ett exempel kan vara att börja äta nyttigare,
många vill det men de gör det inte.

Ett annat exempel är att man kanske vill
förbättra sitt självförtroende/sociala sida/you name it,
folk som har problem med sånt här är dock oftast negativa över situationen

"det är sånhär jag är, I fail, kan ej göra något åt saken..
om folk vill umgås med mig så får dom approacha mig."

- Men ffs, lägg ner den inställningen, människa.


Det är inte alls så, man måste göra saker själv för att se förändring,
arbeta på din själv-diciplin för fan, men nej..
många väljer att inte göra det. varför?
För det är något som är utanför deras såkallade "bekvämlighets zon".

Därför börjar man med att träna sig ut ur sin bekvämlighets zon.
Det är ganska svårt, men super roligt och extremt givande.
Man måste verkligen testa sina gränser och ibland även gå över dem.

Förrut tänkte jag ganska mycket på livet.

Hur vilsen jag kände mig - i mig själv.
Min lösning (då) på detta var att resa runt,

träffa människor och se annan kultur.
Jag ville hitta mig själv. Har för ett bra tag sedan insett att

jag inte kunde haft mer fel. Det handlar inte om något sådant som

att "finna sig själv". Det finns inte.

För vet ni vad?


Man hittar inte sig själv, man skapar sig själv.

Bara den där lilla meningen förändrar hela min energi och syn på framtiden. Det kan vara svårt att ändra på sina sämre sidor, men jag anser att man inte har "failat" förräns den dagen man slutar försöka helt.

Allt man behöver är lite tid, en peppande mall:

Action - Habit - Character.

och Ipower! Såklart!

Lycka till!

Anyhow. Ipower är ett ställe med underbara människor med olika mål (stora som små). De stödjer/motiverar och hjälper varandra. Det är alltid roligare när man är fler. (Precis som att det är roligare att gå på gym med en polare än vad det är att gå ensam) Det finns så mycket mer grejer på Ipower, men jag orkar inte gå in djupt på det. Jag gör inte heller Ipower NÅGON RÄTTVISA med det här inlägget. Dom är så mycket bättre än såhär. Ni får helt enkelt kika själva om ni är intresserade. Har ni några frågor eller vad som helst, lemme know! Now check it out!


www.Ipowerproject.com 



Av Maral - 9 juni 2009 19:17

Helt vanlig dag, är relativt frisk nu (dvs hostar inte var femte sekund och

näsan har _nästan_ slutat rinna som niagara falls.)


Kom nyss hem från jobbet, det var helt dött där idag.

Förrutom några bekanta inhopp här och där.


Shoutout till Madeleine, Josefine, Pierre (boytoy) och Jessica som kom förbi för att säga Grattis, måste be om ursäkt till er alla för att jag var så jävla off.. jag skyller på den äckliga förkyldningen. Ni vet att jag kan vara ganska cool annars.. ;) (stort tack för presenterna också... BERSERK.. jag blev hypad. måste medge att jag trodde du hade köpt Wrath of the Lich King till mig först.. det kändes så när jag kände på paketet haha. Jag tänkte "öööööhhh..." och den värsta biten var nästan att jag hoppades lite på det efter en stund.. men när jag såg var det var så hoppade jag upp å ner 1000 gånger. TACK! <3)


Stort tack till alla ni som skickade sms också.. <3

(och även er msn-freaks. <3)


eller va fan.. orkar inte hålla på mer, TACK ALLA SOM SAGT GRATTIS. SPELAR INGEN ROLL HUR ELLER VAR , MEN TACK DET VAR SNÄLLT.


Nu ska jag kila iväg på middag.
Men innan dess.... vågar man verkligen logga in på facebook?


Och eftersom det är min dag idag så ska vi lyssna på min låt.
(Vänta på refrängen)

Av Maral - 8 juni 2009 14:13

Tänkte väl att någon form av presentation skulle sitta bra som första post.


.. och nu har det gått 15 minuter sedan jag skrev raden ovan. Typiskt.
Jag tror vi skippar presentationen just nu, det är nog något som kommer naturligt med inläggen så småningom.


Spenderat de senaste dagarna sängliggandes som en äcklig sjukling.
(Menar förståss inte att alla som är sjuka är äckliga, men jag var det.)
Är fortfarande ganska sjuk, men lyckades iallafall ta mig upp idag för att kila mig till tandläkaren, inte haft tandläkarbesök på väldigt länge.
Speciellt inte efter flytten, så nu har man ny tandläkare och hela köret.

Hon såg ut som en bitterfitta.. men hon var ganska så snäll.
Lite klumpig - med tanke på att hon tappade det där bananlacksinstrumentet i ansiktet på mig. Utöver det så var hon ganska okej.

Inte gjort så mycket annat idag, börjar äntligen stegvis att bli frisk.

Jobbar lunchen imorgon, jag bara hoppas att jag inte kommer snora i någons mat.


Har redan fått tre sms som lyder något i stil med:
"Tack för att du smittat mig [insert random svordom]".


Något är fel jag vet men jag blir fan glad på riktigt när dom skriver så.. som en liten "I pwnd you motherfucker, how does it feel?...huh?? How does it FEEEEEEL!??"-grej. Låtsas nu inte som att ni inte heller tycker så när ni smittar folk!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


19 years old and very happy with life in general.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Do you like the Ferret Dance?
 YES I LOVE IT
 NO I HATE IT
 Only the first 20 seconds
 CanIhazferret?
 What is the ferret dance?
 lol
 I aint likin' any fluffin duffin ferrets mo'fockah
 I LOVE ROBERT PATTINSON
 I do

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards